Otwarta komunikacja - „wszystkim stronom, z którymi współpracujemy, przekazujemy precyzyjne i potrzebne informacje. Dokładamy wszelkich starań, aby sprawozdania i dokumenty przekazywane organom kontrolnym lub nadzorczym lub podawane do publicznej wiadomości, były kompletne i zrozumiałe.”
„Ważny jest dla nas głos interesariuszy. Nie tylko chcemy spełniać oczekiwania naszych klientów czy pracowników, ale chcemy być też szczerzy z otoczeniem biznesowym w prowadzeniu naszej działalności. Wierzymy, że oparcie relacji o uczciwość i transparentność jest kluczem do sukcesu. Dlatego angażujemy się w dialog z otoczeniem, przeprowadzamy regularnie ankiety i sesje dialogowe oraz podajemy do publicznej wiadomości wszystkie najważniejsze informacje, które mogą przyczynić się do lepszej realizacji naszej misji.”
Istotna rola interesariuszy i ich wymierny wpływ na kształtowanie działalności Grupy PZU sprawiają, że każda jej spółka regularnie aktualizuje mapę swoich partnerów, a także opracowuje kluczowe formy dialogu z poszczególnymi grupami. Ich wybór dokonywany jest na podstawie ważności relacji oraz skali powiązań z Grupą PZU.
Poniżej przedstawiona została mapa interesariuszy wybranych na podstawie stopnia zaangażowania w działalność Grupy oraz ich istotności z punktu widzenia modelu biznesowego. Mapa nie obejmuje działalności Grupy Pekao oraz Alior Bank, w których obowiązują odrębne podejścia do relacji z otoczeniem.
Grupa interesariuszy | Podejście dotyczące zaangażowania danej grupy interesariuszy | Stopień zaangażowania danej grupy | Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy |
Pracownicy |
|
wysoki |
|
Klienci |
|
wysoki |
|
Dostawcy |
|
wysoki |
|
Inwestorzy i udziałowcy |
|
wysoki |
|
Partnerzy biznesowi: agenci i brokerzy |
|
wysoki |
|
Media |
|
średni |
|
Społeczności lokalne |
|
średni |
|
Administracja centralna |
|
średni |
|
Organizacje pozarządowe i instytucje publiczne |
|
średni |
|
Udział w stowarzyszeniach oraz organizacjach branżowych Grupa PZU angażuje się w działalność wielu organizacji i stowarzyszeń. Członkostwo we wskazanych poniżej organizacjach ma dla PZU charakter strategiczny. Firma opłaca składki członkowskie, wspierając działania statutowe, oraz bierze udział w dodatkowych projektach realizowanych przez: